Lieselot Siddiki & Nona Demey Gallagher

Nona Demey Gallagher & Lieselot Siddiki leerden elkaar kennen binnen het interdisciplinaire collectief ZUIDPARK waar ze samenwerkten aan de voorstelling The Importance of Being Flemish (2020). Na een tweede samenwerking voor Nachtzwemmen (2021) van Lieselot Siddiki & Jarne Van Loon, staan ze tijdens Up Your ASS voor het eerst samen in voor de regie. Ze nemen daarbij de esthetiek van de jaren ‘60 onder handen, terwijl de grenzen van goede smaak en zeden worden opgezocht.

Nona Demey Gallagher (zij/haar, 1995) is theatermaker, regisseur en performer. Ze studeerde afmet een Master in Drama aan het KASK in Gent. Samen met Mats Vandroogenbroeck en Timo Sterckx richtte ze het theatercollectief Krapp op. Nona wil in haar werk vrouwelijke verhalen aan de man brengen die het androcentrische wereldbeeld bevragen en onderwerpen. Ook de voorstellingen van Krapp Through The Looking-Glass (winnaar Theaterschrijfprijs Theater Aan Zee 2019), Weird Tales en De Duivels/Les Diables (2022) zijn hier een product van.
Naast theater studeerde Nona drie jaar Vlaamse Gebarentaal aan Doof Vlaanderen. Ze creëerde samen met Imke Mol E R O T I C A, een performance waarin ze erotische poëzie van vrouwelijke auteurs omzet in Vlaamse Gebarentaal.Nona werkte tijdens verschillende producties samen met Ontroerend Goed, VIERNULVIER, , KOPERGIETERY en Beeldsmederij De Maan, DE Studio en CAMPO . Verder is ze medeoprichter van het activistische kunstenaarscollectief ZUIDPARK en is ze betrokken als lid van de Young Panel van VIERNULVIER.

Lieselot Siddiki (zij/haar, 1994) is een duizendpoot die in haar kunstpraktijk verschillende disciplines combineert. Na een studie mode en autonome vormgeving doet ze een master drama in KASK Gent. Ze is actief als theatermaker, speler en kostuumontwerper en streeft naar een vorm van totaaltheater dat minder een intellectuele dan een geestelijk-lichamelijke functie heeft, intuïtief – niet cerebraal. Haar ongebreidelde vormdrang uit zich in werelden waarin muziek, geluid, kostuum, figuur en scenografie evenwaardige pilaren zijn. In 2021 creëerde ze i.s.m Jarne van Loon de afstudeervoorstelling Nachtzwemmen bij Viernulvier.  Met nieuwgeboren collectief Klub Kilim won ze de Eigen Kweek prijs en maakt ze samen met Alican Unal en Joeri Happel De Abrikozenboom/Kayısı Ağacı, een beeldende voorstelling in een kartonnen landschap in de traditie van het verhalen vertellen van Ali Cans Turkse opa. Als speler maakte Lieselot haar debuut in het megalomane Ten Oorlog van Camping Sunset (2021). Ze speelt mee in het existentiële Pinokkio van Jonas Baeke (2022-2024) en doet geregeld vervangingen bij Voorjaarsontwaken van WOLF WOLF (2022-2024). In 2023 en 2024 zal ze op de planken staan bij What The Butler Saw van Tom Goossens. Daarnaast is Lieselot te zien in televisieprogramma’s: Season of Sex (2022), Splinter (2023), Fuck you very very much (2023) en de film Wij (2018) van René Eller.

 

links